MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Monday, June 27, 2011

APAM POLKA DOT - PERCUBAAN PERTAMA MENJADi


Entry teruja - Sila jangan muntah

APAM POLKA DOT
Korang mesti dah familiar ngan Apam Polka Dot kan..?? mcm trend dah. seperti hangatnya jualan baju-bajan polka dot.

Semalam buat pertama kalinya aku cuba buat apam polka dot ni. Alhamdulillah menjadi. Tersenyum simpul selepas penat lelah berhasil.

Buat bersama Syahira mmg sangat mengujikan. Mula² nak menolong membuatnya...last² volunteer tolong amik gambar pula. Huhuhu..anak oh anak. Last² ditinggalkan aku bila ttbe minta tgk cd 'Hantu Kak Limah'..huhuhu

Jom usha perit jerih aku...ekekekeke

 - Mixer -

 - Susun bagi cantik dulu -

 - 4 warna pilihan aku -

 - Siap untuk dipicit -

 - Picit jgn tak picit -

 - Filling blueberry -

 - Siap didot²kan -

 - Mengukus -

- Hasilnya -

Memang membuatnya sangat renyah...tapi bila lihat hasilnya..sgt² berbaloi...

Lepas ni nak buat coklat pula..:-)

♥♥ Jom sama² klik²..u klik me, i klik u ♥♥

11 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

eima said...

nk resepi.. nampak cantek + senang .. mmg kena guna mixer ke ???cam ne ni tak dak mixer la ....

munna said...

baru je buat smlm utk majlis birthday cucu munna

ibuhebat said...

waaah.. comelnya.. pasni boleh amik tempahan! :)

kakyong said...

salam singgah sini setelah lama tak BW..

menarik apam ni... share le resepi

shera haifa said...

pandainya buat..comel lak tu

~~iEtA AzRi~~ said...

tahniah...manjadi dengan jayanya wapun 1st wat.....nk seketoi...wat rasa...msti sedap.....

Masya Amira Aimie said...

oklah 2.. cantik... nnt buat yg coklat pakai filling kopi tau sedap.. pahit2 manis...

...sWeeT uMi... said...

wahh..cantek nye pokodot dia...cam cayang lak nak mkn hehehe...rajin tul dia yeh (^_^)

♥SyilaSyira♥ said...

eima : nanti kita bg resepi ye

munna : best kan buat...ralik jek

ibuhebat : hihihi...tak da org nak tempah pula nanti

♥SyilaSyira♥ said...

kak yong : nanti syila bg resepi ye

shera : alhamdulillah..klo shera buat pun mesti jadi punya

ieta : nak kena datang umah la..hihiihi

♥SyilaSyira♥ said...

masya : ye ke..ok akan dicuba nanti

sweet umi : hihi...nanti tryla buat

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...