MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Monday, April 4, 2011

NASi AYAM


Makanan yg memang kerap naik kat umah aku. Lagipun makanan yg lengkap..pedas, manis..semua ada.
Tambah lagi senang nak buat, yg lagi banyak hubby ngan Syira makan. Best jek tgk kedua-duanya makan.

Nasi Ayam versi aku. Resipi mak tersayang. Kalau bukan sbb dulu tlg mak masa kat kedai makan. Pergh...jgn arap aku reti nak buat tau..^_^

- Ayam yang siap direbus -
Kat umah aku walaupun makan bertiga tapi buat seekor ayam pun sure abis. Makan sampai malam. Tapi nak rebus jgn lama sebabnya klo kat blah drumstik tu nampak xcantik sbb urat akan terputus. Paham ke aku cakap nih???

- Ayam yang diperap-
Sesetengah org mesti perap ayam tu dari pagi pastu tengahari baru buat. Kalau aku plak, perap kejap sementara buat sup ngan masak nasi, pastu terus jek goreng...edisi orang malas-malasan. kihkih

- Cili yang dimasak -
Aku guna cili merah ngan cili padi. Blend tambah ngan bawang putih ckit. Pastu masak atas api kejap. Bukan masak dalam blender k..hihihi

 
  - Ayam yang aku hias ringkas -
- Set lengkap. Ada nasi, sayur, sup, ayam -
 Siap.....senang jek kan????

p/s : Kalau nak tau inlah makanan yang sure aku buat kalau dah pening nak masak apa. 

♥♥ Jom sama2 klik2..u klik me, i klik u ♥♥


3 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sy pn suka makan nasi ayam
tapi malas nak masak..ahahaha boley?

Sh@ S@peri said...

perghhh..sedap siut...kenapa kalau sha buat ayam perap xjadi warna pekat cam tu ek..tu letak kicap pekat ke?

♥sYiLaSyiRa♥ said...

rose --{@ ibuRafiq @}-- : Boleh plak cemgitu???hihihi

Sh@ s@peri : yup...letak kicap pekat jek, syila xletak langsung kicap cair. baru warnanya pekat...nanti try buat

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...