MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Sunday, April 24, 2011

KORANG SUKA MAKAN PARU???

 
Paru atau ada sesetengah orang yang memanggil lempung sebenarnya sama jek.
Aku n the geng tiap pagi lebih berselera klo makan paru ni. Mmg kalau g kedai makan yg ada jual paru, setiap pinggan mesti amik paru punya.
 
So, pagi tadi sempat juga aku masak paru goreng makan ngan nasi minyak. Buat simple2 jek. Siap msj2 kakak aku cemna nak buat nasi minyak tu..hihihi

Ada yg tak pernah tgk paru ???
Meh aku tunjuk k...tgk kat bawah ni. Tapi paru yg mentah aku lupa plk nak amik gambar.


- Paru yang aku siap rebus -
 
 - Dipotong nipis2 -

- Paru yg siap digoreng -
 
 Aku tak berapa suka makan paru yang dibuat sambal, so klo goreng aku goreng segaringnya. Sedap...Kalau korang nak tau sekeping paru tu selalu aku makan diorg caj paling murah 40sen tau. Kalau ikut potongan aku kat atas tu sure diorg caj 60sen -70sen sekeping...SEKEPING yek....bayangkan klo amik 5-6 keping...
 
p/s : Walaupun kedai tu caj harga mcm tu, aku ngan kwn2 still nak mkn kat ctu, sbb ctu parunya mmg sedap. Tp harga paru lagi mahal dr harga nasi goreng kami mkn..hihii
 
 
♥♥ Jom sama2 klik2..u klik me, i klik u ♥♥


5 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

chekna @ mama ziyad said...

xreti & xpernah makan benda yg selain daging, pernah2 cuba nak try, tp xbleh telan la... tp hubby plak suka makan benda ni...

Kembang Perawan 3288 said...

sedap!! 1st try tahun lepas.mmber suruh rasa. sekali rasa.nyummy liat2 gitu.goreng letak ketumbar . hoo

kAmi dAn mEreKa said...

suka sangat!!
tak kisah paru2 masak ape,
semua kite bantai makan. =)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

dulu sy tak reti nak makan...sbb penah rasa sekali rasa dia lembik2 n terus tak suka..
pastu masa msuk U..ade kwn sy ajak mkn kat satu kedai kat melaka tu..ya ALlah sedap betul rasa..then terus suka sampai ari ni..yg pasti digoreng nipis2 n garing..:-)

♥SyilaSyira♥ said...

chekna @ mama ziyad : xleh mgkin sbb kdg2 tu klo sekali makan terasa hanyirnya, confirm pastu xnak punya..(",)

Kembang Perawan 3288 : letak ketumbar???nanti nak try la

kAmi dAn mEreKa : sedap sgt kan...

rose --{@ ibuRafiq @}-- : kesedapan terletak pada kenipisan dan kegaringannya kan...

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...