MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Sunday, November 21, 2010

Pengalaman Pertama Drive Ngan Syira (Ipoh-Kedah)

 
Salam....

Leh dikatakan ini entry pertama aku selepas cuti beraya. Bkn xda entry kan..tapi sebelum2 ni aku marathon GA jek...lepas gian. Ops...ada lagi GA yang aku bertuah, nanti2 aku publish...bkn xkenang budi tau..cuma masa skang terhad.

Yang ni aku story dulu, sbb semangat sgt nak kongsi ngan korang. Entry sebelum raya ritu aku ada cakap aku akan pulang ke kampung drive bersendirian dah hanya ditemani Syira di
entry ini. Pengalaman yg xkan aku lupakan buat selamanya.

Korang nak baca x cete aku ni??? klo nak teruskan membaca, klo x, korang klik jek kat simbol pangkah atas tu (sampai ati korang yg pangkah tu tau...ngeeee).

Aku bertolak dari Ipoh dalam jam 6.30 ptg, tupun aku amik Syira kat umah maknya lambat ckit, yelah..nak sumbatkan segala mak nenek dalam bonet lagi, klo ada si Syira, mau jdik tarzan aku nih. huhu. Kelam kabut aku tau, sbb xsedap plk amik anak lambat2.

Lepas jek aku amik Syira kat umah maknya, trus aku g tempat keje mr hubby dulu, sbbnya dier nak jumpa anak...jumpa anak je ker???ngee..Mengikut perancangan hubby akan menyusul pas dier abis keje. Kami terpaksa bawa 2 kete balik ke kampung sbb hubby hanya dapat cuti 2 ari jek, tu yg aku kena drive sendiri tuh. Aku plk cuti sampai Ahad ^_^

Semangat jugalah aku drive, sbb pertama kali drive sengsorang kan.1st aku masuk tol jelapang dugaan dah depan mata, huahhhh...baru je touch n go tau...dah nampak berderet kete..pertama kali selama aku balik kpg ni, nek2 highway trus jem...dahla aku yg kner bawa kete. Sblm ni klo jem, aku xkisah sgt sbb aku hanya duduk di sebelah dan bersenang lenang.....ergggghhhh. DUGAAN..DUGAAN..

- Gambar ni aku google jek, tiada kene-mengenakan ngan entry aku -

Elok jek aku beratur belakang kete berderet2 tu (bkn gambar di atas tau...usah tertipu, suasana jek lebih kurang...hihi) baru dgr dalam HotFM bgtau jem selepas tol Jelapang atas sebab ada kejadian tanah runtuh...aisey man..sal aku baru dgr ni, siap DJ bgtau sapa yg nak memulakan perjalanan sila tangguhkan dulu..TAPI KAN..mcm ner nak tangguh, aku dah mulakan perjalanan...huahhhhhh

Byk sgt2 kete masa tu, yelah...baru lepas tol..berderet2 r, tambah org cuti lama kan. Syira yg dok sebelah aku plak asik dok bebel2 jek. Mcm2 yg dier bebelkan, nak gelak pun ada. antara yg dibebelkan "ishhh, tepi kit...hisss....mama nak lalu ni..."...hihihi, bkn hanya bebel jek tau, siap tangan2 ngan muka2 marah kete atau yg seangkatan dgnnya yg dok tepi ngan depan kete aku..hahahahahaha. Ada yg tgk gelagat Syira ni siap gelak2 g, padahal mcm la deper tu tau apa yg dier cakap..kih..kih..kih

Mmg teruk sgt jem masa tu, kete aku macam hampir xleh gerak, masuk gear 1 pun mcm xlepas jek...lenguh dah kaki aku, dahlah xda pemandu gantian. Korang bygkanlah mcm ner agaknya klo sepanjang jln mau jem mcm tu...mau patah kaki aku dok tekan cluth tau. Jem plk sakan bebenor, bygkan start dari tol jelapang sampai ke Terowong...huh...letih tau...si Syira plk asik dok angin2 jek ngan org sekeliling...hihihi

Ok, sampai cni dulu...nanti aku sambung lagi k...apa yg aku akan cete lepas ni mungkin ada yg pernah lalui, mungkin ada yg xpernah atau mungkin yg rasa mcm biasa2 jek. Tp bagi aku masa tu aku hanya ingat MATI jek...arghhh...korang agak apa yg berlaku ek???

p/s : Tunggu entry aku selepas ini k...

1 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

ch@ said...

ada eksiden ke? haih! kalau eksiden time kita yg drive mmg haru. cpt hbskn story niii...

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...