MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Monday, November 29, 2010

Pengalaman Pertama Drive Ngan Syira (Ipoh-Kedah) - Part 4


Sampai ke Part 4 plk...
Ini entry terakhir pengalaman aku. Mesti korang boring baca kan

Sapa2 yg belum baca korang leh baca entry yg aku buat sebelum ni.

Kang ada yg cakap, tteber plk aku buat entry ni kan. So, nak tau lebih lanjut klik link kat atas tu k. Sebenarnya entry part 4 ni lebih kepada aku nak rumuskan (ewah...mcm nak jwb peksa plk) apa yg aku asa, dan ingatan buat diri sendiri di samping aku nak kongsi ngan korang2.

Perkara yg lebih kepada pengajaran buatku atas kejadian yg berlaku :-
  1. Belajar selok belok penyelenggaraan kenderaan (apa yg perlu diselenggara)
  2. Belajar benda2 asas klo nak bawa kereta. cth : angin tayar, meter minyak
  3. Pastikan bateri telefon sentiasa ada
  4. Simpan semua nombor2 yg penting termasuk No PLUS : 1800-88-0000 (sgt2 penting)
  5. Yg pakai topup pastikan kredit ada, yg pakai line pastikan line aktif
  6. Jgn mudah Gabra
  7. Amik tau keadaan sekeliling perjalanan (huhu..klo x, sure aku leh agak jarak aku ngan hentian rehat hanya 2km jek)
  8. Rancang perjalanan (dah tau nak bw kete sorg2 jgn mulakan perjalanan yg akan menempuh mlm)
  9. Nak drive ngan Syira pastikan stok makanan mcm kedai mini. Mcm2 ada..^_^
  10.  Sebelum memulakan perjalanan joh, pasang radio utk mengatahui info trafik terkini.
  11. Terjebak dlm perkara2 yg xdiingini jgn pk yg bkn2...think positif..(",) 
  12. Klo ada rasa yg xkene dgn kenderaan, buka lampu Emergency sepanjang jln.
  13. Jika terpaksa berhenti kereta tepi jalan di waktu mlm, JGN buka lampu dalam kereta. (Org luar akan tau kita seorang perempuan dan siapa bersama kita)
Antara perkara yg aku sempat pk skang ni...ianya hanya pandangan peribadi aku dan melalui apa yg telah aku alami. Apapun aku harap kejadian seumpama itu xkan berlaku lagi...Insyaallah...

p/s : Sesungguhnya umurku dan Syira masih panjang...Syukur Alhamdulillah

2 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

mamaarifakeemaisy said...

eeh apa kejadian yg berlaku ni..ketinggalan citer la ..kena flashback balik ni..weeeiii..ngeri ke?..eina sampai skrg tak berani drive..hukhuk..lesen simpan je dlm dompet! =P

apa2pun Alhamdulillah skrg semua ok ye..

ch@ said...

pengalaman pertama menjadikan kita mempelajari sesuatu yg baru, dan... menjadikan kita tahu bagaimana hendak melalui detik yg sama utk perjalanan yg akan datang.

betul tak pnSyila??? =)

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...