MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Sunday, November 28, 2010

Pengalaman Pertama Drive Ngan Syira (Ipoh-Kedah) - Part 2

Sambungan entry INI (lama tertangguh)

Ok, lepas je aku berjaya melalui terowong dalam keadaan jem truk, hujan pula trun dgn lebatnya. Cuaknya aku masa tu, jalan plk dah la asik kona-kona. Mmg slow giler r aku bwk, ye r dahla ujan, pastu 1st time bawa kat jln yg byk pusing2. alhamdulillah Syira pun diam jek, almaklum xda sapa nak rapat2 ngan kete mamanya...hahaha

Then, lepas je baper minit jln ttber aku rasa mcm ada sesuatu yg xkener ngan tayar kete...tuhan je yg tau perasaan aku time tu. Takut yg teramat sgt, nak pegang stereng pun macam xterdaya dah. Dalam ati sempat lagi pk minta2 perasaan aku jek, sbb ujan masa tu lebat sgt hahaha, ada plk pk mcm tu..kihkih.

Aku teruskan gak perjalanan miskipun asa xsedap ati tu membuak2. Tp bila nak nek je kwsn berbukit tu kete aku mcm xleh nak jalan dah, semacam plk beratnya, tayar plk dah aku rasa mcm bersegi2 dah, xbulat mcm biasa. Arghhhhh, sure tayar pancit r ni. Nak nangis wooo masa tu. tapi adakah pancit atau tayar pecah?? sgt terasa ngeknya aku masa tu. Rasa nak lempang diri sendiri...PANGGGGG

Aku ni mmg reti bawa kete ngan buh minyak jek, trus terang aku cakap nak buh angin tayar kete pun aku xpernah tau. (Dah xblajar mana nak reti kan) Tp kan..buang angin dlm kete aku pandai...hahahaha

Mesti ada yg tertanya2 xkan aku xasa apa2 sebelum tayar jdi cemgitu kan??tapi entahlah, mmg xda asa apa2 la, tah pe hapa aku kan..PANG sekali lgi. Bayangkan masa tu dahla hujan trun dgn lebatnya, suasana plk dah gelap sgt2, klo siang kurang ckit takut aku. Kerap kali aku tgk Syira cakap "adik jgn takut tau"..tercengang2 mek tu...padahal aku yg takut, saja nak sedapkan ati.

Agak2 dah mcm berat yg terlampau tu terpaksa gak aku bentikan kete tepi jalan highway. Lampu emergency mmg aku dah buka awal2 lagi. Korang bayangkanlah bila aku ngan keteku dok tepi jalan..giler takut sgt2 masa tu. Nama pun dah bawa kancil, sekali lori, bas ngan kenderaan besar2 lalu, asa mcm nak terbang kete aku.

Dok tepi jalan bersama ngan kete walaupun lampu emergency dibuka buat aku pk MATI jek, rapat aku peluk Syira. Takut yg xpernah aku rasakan sebelum ni. Dalam ati dok doa agar Allah lindungi aku dan anakku. Takut aku bila tiba2 tringat treler rempuh kete yg diletakkan kat tepi jalan highway. Nauzubillah..klo lampu kete ada sekeliling kete, mmg aku akan pasang semuanya, risau juga klo mat2 moto yg bw laju2, terrempuh kete aku. Dalam keadaan masa tu, aku plk pk yg bkn2, lagi sakan la perasaan takut tu, tpon mmg xlepas dr tangan aku. Hubby ngan semua adik bradik aku call.

Syira plk mmg ok jek sepanjang masa tu, cuma sesekali cakap " mama, jalan...bawa kete"..pastu dok ngap2..nasib byk makanan aku beli, Syira ni pemakan orgnya, klo nak suh senyap dan dok diam, beli jek makanan byk2...sepanjang masa tu pun aku xlepas dari pegang Syira. Kat kampung, Abah ngan adik aku dah ready nak kuar tgk aku, tapi disebabkan joh, aku minta diorg tunggu jek, so hubby jek yg datang. Terpaksa r hubby bergegas datang kat aku walaupun masa tu time keje. Xkan nak biar aku toyak sorg2 plk kan.

- Gambar aku google jek...bkn mata aku tau -

Penat juga aku menaip sampil terkenang kenangan yg xkan aku lupakan tu...aku stop dulu...sambung part ke 3 k..

p/s : Ada yg sudi tunggu part 3????

0 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...