MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Sunday, September 26, 2010

Cete Raya


Org semua dah abis cete pasal raya kan? aku baru jek nak cete...ala, raya sebulan mcm yg aku slalu ckp..klo dah lepas sebulan pun leh cete lagi kan??hihihi

Tahun ni beraya di rumah mertua. Cete pagi raya, tah mcm mana tahun ni keliling rumah mertua semuanya ketupat, lemang. Aku yg teringin sgt nak makan makanan berkuah jenuh beraya ke beberapa biji rumah...serius aku ckp, xda tau yg buat makanan berkuah, memasing konon2nya mcm thn lepas byk umah buat makanan berkuah sampai org yg datang xmkn pun..dah kekenyangan mkn di rumah org len....HUHUHU

Sedih aku, nak dijadikan cete, umah mertua aku pun xda buat apa sbb beranggapan mcm tu la...cuma pengubat luka di ati bila pegi satu rumah ni ada buat nasi ayam..dapat mkn sup nasi ayam tu pun jadilah..hihi..dah mcm pelarian xpnah mkn plk aku masa tu.

Petang tu, kami balik ke rumah family aku. Mak aku mcm biasala, umah mesti ada buat laksa beras punya. Selalunya aku ni xda la klam kabut nak balik umah mak, tapi disebabkan teringat makanan berkuah tu, mcm nak lari jek g umah mak...huaahhhhh....dan sampai jek umah mak, aku trus terpa ke dapur...hihihi..

Korang nak tau???bkn je laksa tau, upanya mak siap buat soto lagi. Periuk besar tu, aku mkn sampai xleh masuk, nasib xmuntah akibat kekenyangan jek. Mana taknya 2-2 aku sapu..kih..kih..kih. aku ni mmg jenis yg klo tringin sgt nak makanan berkuah, mesti kner cari sampai jumpa..tu sbb klo xda asa semacam jek...

Mak aku mmg selalu amik upah buat laksa beras ni, so raya pertama sampai raya ke berapa tah, mmg menu sapa dtg beraya sememangnya laksa beras la, kiranya xda la yg datang mkn kuih jek..kihkih

- Laksa beras air tangan mak -

 - Kuah laksa mak yg mmg aku xkan lupa...sedap sgt..hihi -

- Telur rebus, kesukaan Syira -

Walaupun aku slalu tgk mak buat laksa dan cara2nya serta bahan2nya sama mcm mak buat, kuah aku ttp juga xsesedap yg mak buat. Air tangan mak sememangnya akan aku ingati selamanya...cayang mak...

p/s : Hujung minggu ni nak balik kampung...laksa 1 tau mak...hihi






2 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

cha said...

kalau di Johor ketupat makan dengan lodeh berkuah, kat KL jumpa lodeh tapi kering, rasa pelik gila. jakun.

♥sYiLaSyiRa♥ said...

oh...lontong ek??suka sgt, syila kureng ckit klo ketupat mkn kuah kacang..klo kuah lodeh mmg sedap..

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...