MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Wednesday, October 13, 2010

PENTING...Info Untuk Semua Penjawat Awam


Info ni aku pernah cete dulu..Boleh tengok dalam SLIP GAJI klo nak mengimbau balik apa yg aku pernah bgtau..eceh...

Disebabkan aku ni merupakan kakitangan yang berkait rapat ngan soal pembayaran gaji kakitangan awam, so, aku trus jek terpanggil utk berkongsi info ni ngan kengkawan....

Klo dalam entry aritu aku cakap slip gaji kakitangan akan diberhentikan jika kehabisan stok, yang ni berita terbaru. Dah ada dalam pekeliling dan ianya berita yang sahih dan benar sama sekali.

Korang leh ke laman web Jabatan Akauntan Negara (AG) atau trus jek Surat Pekeliling Akauntan Negara 3/2010 untuk terus vrommmm ke link yang sepatutnya. 

Pada yang malas nak klik2 tu, aku bgtau serba sikit ek. Pekeliling ini hanya melibatkan penjawat awam Kerajaan Persekutuan dan secara tak langsung ianya TIDAK melibatkan anggota tentera dan anggota polis. Ini berikutan penjawat awam persekutuan telahpun sedia maklum proses gaji dilaksanakan oleh Jabatan Akuntan Negara negeri masing2.

Jadi kesimpulan yang aku nak bagitau, bermula bulan Oktober 2010, semua penjawat awam yang setiap bulan sebelum2 nih dapat slip gaji, skang ni perlu memuat turun daripada sistem e-Penyata Gaji untuk mendapatkan Penyata Gaji Bulanan.

Lepas ni, takyah dah korang tercari2 dan tertunggu2 slip gaji korang kat bahagian kewangan atau tercari2 di gerobok2 dan laci2. Selalunya yang kelam kabut nak cari slip gaji ni...dari pengalaman aku kan... ianya terjadi bila seseorang tu nak wat loan..hihihi...jgn ngat aku xtau tau....
kihkihkih...

p/s : Ada x yang kurang bersetuju ngan cara yang AG buat ni???





5 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

cikpuanhady said...

ok jugak..save kertas..hihihi..tapi let say kita tak print utk bulan 10, tetibe bulan 2 thn depan, kita nak guna slip bulan 10 thn ni, boleh print kan?

airis naufal said...

salam...
tapi perlu ke kita yg kerja di bhg kewanagn, print semua pay slip utk simpanan, rujukan dan ABT?hmm... mcm rumit pulak..

♥SyilaSyira♥ said...

has : boleh jek has..sbbnya print ni kita leh print bagi tahun semasa sehingga jun tahun berikutnya...maksudnya 1/2 tahun tahun depan k...

♥SyilaSyira♥ said...

ayunaufal : salam..bahagian kewangan kener print utk kakitangan yg tiada capaian internet...tapi laporan2 ada dalam e-laporan k...lepas ni laporan semuanya kner print sendiri

Eliss said...

uitm pun dah start slip gaji online dpt bulan july tak silap.

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...