MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Monday, November 14, 2011

PEPERiKSAAN SPM BERMULA


Harini hari penuh debaran untuk semua penuntut yang mengambil SPM....Harini paper pertama...Semoga semua yang mengambil exam SPM senantiasa tenang. 

Teringat dulu masa amik SPM...dalam kelas aku, aku sorang jek amik paper Matematik Tambahan. Alhamdulillah masa aku amik SPM, ianya dah mengamalkan sistem terbuka. Sebabnya sekolah lamaku mmg subjek Prinsip Akaun sure digalakkan amik Matematik tambahan...Tapi masuk sekolah baru subjek prinsip akaun bebudak kelas amik bersama dengan geografi. Terkedu aku masa mula masuk dulu.

Tapi aku tetap juga belajar secara lompat². Kalau kelas geografi aku sama ngan kelas yang ada subjek Add Math tu, aku nyelit juga dalam kelas tu. Dan syukur bila aku duduk asrama, ada mber yang membantu klo aku tak faham. Leh dikatakan setahun masa form 5, aku belajar Add Math sendirian. Tanpa guru.

Dan semangat semakin berkobar bila masa suamiku sekarang banyak membantu aku. Heheheh....cinta zaman sekolah yang membuatkan hubungan kami berkekalan sehingga ke gerbang perkahwinan. Sehingga kini, dialah sahabatku, dialah suamiku. Takkan aku lupa kisah kami di zaman sekolah. Setiap kali waktu balik, jika ada kertas² berkaitan dengan Add Math, sure hubby pas kertas tu untuk aku. Kertas pengerat hubungan kami. 

Sampai sekarang kalau bercerita pasal tu, memang gelak sakan. Dan syukur walaupun belajar dengan inisiatif sendiri dengan bantuan dari rakan², aku tidak kecundang. Masa keputusan SPM diumumkan, dapat jek result, subjek pertama aku tgk ialah add math...Huh..lega, sbb ada tercatat add math di situ. Kalau tak tercatat dah tentu fail kan...

Ops...dah melalut pulak...Apapun sekali lagi aku nak ucapkan kepada semua pelajar yang sedang menghadiri peperiksaan SPM...


Semoga kalian berjaya.....setiap apa yang telah diusahakan, Insyaallah akan dikurniakan ganjaran yang setimpal oleh Allah swt.....

2 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

Aini Arif said...

hehee add math kite pun kuar result, sib baikk tp kalau tnya skrg harus lupe, math moden pun lupe..Peja pun spm harini

♥SyilaSyira♥ said...

Aini : kikiki...zaman belajar dah lama berlalu..semoga pija berjaya menjawab soklan dengan tenang...Amin

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...