MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Wednesday, January 12, 2011

Demam...musim demam????


Skang ni ramai lagi yg demam, kebetulannya aku ngan syira baru jek lepas demam. Selama 2 tahun 4 bulan inilah demam Syira yg paling teruk. Bayangkan 2 minggu demam dier on off (ada ker demam on off??) maksud aku...demam, pastu ok, pastu demam lagi.

Yang aku maksudkan paling teruk plk sbbnya kali nilah demamnya yg menyebabkan dier tido sepanjang hari...3 hari juga la xbangun. Terbaring jek, tambah plk bila dah mkn ubat demam ngan ubat batuk. Mungkin itu juga salah satunya Syira sgt lali. 

Kalau nak suh mkn, matanya mak ai....berat benor nak buka, sampaikan klo nak bg mkn sup, sup tu kner letak kat idung bagi bau tu menerjah masuk lubang idungnya. Pas je abis makan sure sambung tido balik..em..sian sgt2 tgknya. Tapi alhamdulillah walaupun demam, makan ttp makan, walaupun kadang2 tu apa yg dimakan dimuntahkan juga.

 
 - Saja Tunjuk Ketiak -

 - Mmg xlarat nak layan mama dah -

 - zzzz -

 - Termuncung2 mulutnya -

- 3 biji bantal yg mesti berada di tempatnya -

Sehingga ke hari ini, walaupun Syira mmg dah pulih dari demam, suaranya yg aku perasan masih sengau gitu...selesema ada juga lagi sikit..wahai selesema cepatlah berlalu...cian si kecik 

p/s : Time anak sakit, semua ibu akan risau..hati mula xkeruan...

5 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

EiJa ZaQuaN said...

siannya nya syira..moga cepat sembuh sepenuhnya ye..

mmg tgh musim demam..lebih2 lagi cuaca pun x menentu..

btol2..mmg ibu2 akan rasa sgt risau bila anak dia sakit..rasa mcm biarla mama yg sakit x sanggup tgk anak sakit kan..

♥sYiLaSyiRa♥ said...

eija : tq...mmg cuaca skang xmenentu..budak plk klo kner ujan jek mulalah kan..

ch@ said...

gebunyaaa pipi syira. comel betul dia tidur. bgs dia suka makan ubat. tak payah main kejar2.

♥sYiLaSyiRa♥ said...

cha : dulu susah juga nak mkn ubat, tapi skang ni terlebih senang..semua ubat klo nampak dier nak. jenuh nak tahan plk..^_^

eiyra'z said...

salam perkenalan dari sy..
hati ibu mana yang tak risau kalau anak tersayang tak sihat..nway..ur daughter cute sgt..

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...