MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Friday, October 21, 2011

LUAHAN HATiKU SEORANG BLOGGER PiNGGiRAN


Tetiba nak luahkan sesuatu yang sentiasa bermain dalam fikiranku....

Blog ini adalah blog peribadi aku. Aku bebas untuk bercerita apa sahaja. Kepada yang kurang senang dan lebih byk nak mengumpat dan bercerita perkara yang kurang senang, lebih2 lagi yang suka bercerita benda tak betul...hentikan. Mengapa nak berkunjung ke blog ni sedangkan byk yang korang tak suka baca. Pelik aku.... dah mcm xsuka, tetapi tetap juga nak tahu segala yang berlaku tentang aku. hari² dok belek, dok bertandang juga kat sini..pastu dok sok sek sok sek..

Tapi aku bersyukur ramai lagi blogger² yang berada di samping aku. Berkawan di alam maya sesungguhnya terasa erat kerana tiada hasad dengki dan iri hati. Kepada yang tiada blog tu, aku nak maklumkan di sini, fungsi blog adalah umpama diari bergambar buat si empunya diri. Kalau nak rasa apa yang aku rasa, cuba buat blog, bila rasa ramai kwn, aku jamin, ada kegembiraan dan ketenangan di situ. 

Blog ni juga merupakan satu cerita yang kita nak luahkan tidak kira samaada suka atau duka. Salah satunya untuk generasi akan datang, seperti aku, blog ini juga tatapan buat anak2ku satu masa akan datang seandainya aku tiada. Yup, blog ni pada awalnya aku dedikasikan untuk permata hatiku Syahira. Dan sememangnya untuk bakal adik²nya yang akan datang (ops....twin yang di dalam perutku bergerak pula bila aku membuat entry ini...) ngeh...ngeh...

Sekarang ni ramai juga kenalan lamaku yang dari tak suka membuat blog, tak suka karang-mengarang, tak suka membuang masa membuat blog ini akhirnya terjebak. Kepada mereka²...betul tak aku cakap????ada kepuasan kan..klo korang dah wujudkan blog, rasa seronok kan??? Tak da istilah buang masa. Sbb blog ni leh auto publish...so, yg dok ngata aku rajin dok ngadap blog, ari² update (padahal xda ari² pun aku update)..sian ko n the geng ye...dah tak reti, jgn bising sana sini ye. Tau apa itu AUTO PUBLISH..????

Buat yang dengki mendengki terutama suka benar bercerita tu dari korang sakit mata, sakit hati, dan membuang masa membaca blog orang yang korang tak suka tu, adalah lebih molek korang tak payah dah buka blog tersebut, baik buat kerja yang korang rasa berfaedah. Tak payah nak menambah dosa.

Satu lagi aku nak maklumkan, blog adalah sesuatu yang peribadi. Umpama diari bergambar yang boleh dikongsi dengan orang luar. Sesiapa yang nak baca, sudi2kanlah...tetapi yang tak nak baca tu adalah lebih baik pangkah je window tu ok...dan sememangnya seorang blogger itu akan bercerita apa sahaja, walaupun pada pandangan orang lain mungkin ianya remeh tetapi itu hak individu itu sendiri.

Kalau aku beli apa pun, suka aku nak cerita kat sini. Ye..mmg aku bukan jenis yg gila brand² ngan barang² standard. Tepuk dada tanya poket, dari aku dok membuang duit ke sini, byk lagi benda nak buat. Kang klo aku ada duit byk pastu beli barang brand² kang, korang dengki plk..Mcm² la korang ni. Orang takda duit korang susah ati, orang ada duit pun korang susah ati...ish...ish...peliknya.

Yang paling kelakarnya, time bulan puasa aritu, aku tak puasa penuh pun korang sibuk...huhuhu..pastu siap pandai reka cete aku tak puasa sebulan..hai, dalam dok baca entry aku tu, tak kan tak tau aku berjaya juga puasa di awal² Ramadhan. Aku pula tidak dibenarkan puasa atas sbb² kesihatan, tambah pula preggy twin, bukan sesuka hati nak tinggal puasa ye. Cik kak oit, lain kali baca betul² ye. Lagi satu emmmmm...klo aku tak puasa ko nak tlg gantikan ke..???xpun tlg bayarkan fidyah puasa aku??? Sibuk jek..

Dah panjang berjela aku membebal, klo rasa terkena kat batang idung tu, cepat sedar diri ye...takyah dah bertandang kat blog aku, sbb yg sentiasa bg aku support ngan semangat masih ramai di luar. Tak rugi takda pembaca seperti ko yang hidup suka berPHD. Aku pun tak nak semak kepala memikirkan perangai ko...Daaaa

TEPUK DADA TANYA SELERA....KEPADA YANG PUNYA BLOG..UOLLS PERNAH RASA TAK APA YANG AKU RASA???? ADA TAK LANGAU YANG TAK PATUT WUJUD....SUKA SGT BERTANDANG KE BLOG UOLLS...???

4 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

Salina@IbuAqil said...

Hik3!!!! Ni mst langau kategori A blaja smpai Degree ni.. Hik3!!!!! Biarlah syila, dia nak buat latih tubi membaca kat blog awok ni.. Dia dh pandai sok dia x dtg le lg skodeng sini.. ;)

mamaarifakeemaisy said...

pernah~ mmg time tu rasa nak meluahkan isi hati lebih kurang camni lah..mereka tak faham sbb takde blog..indahnya berblog diorang tak tau..yg tau main perli2,,,geram + sakit hati jugak..tp skrg dh kurang sket, lgpun org tu dh takde kt opis ni..hee

yg pntg kita tau la buat kerja kita, eina pun dh byk n3 autopublish je skrg ni..

pepun take care~

Ana Suzana said...

Nape.. Ada anasir2 yg x di ingini ye.. Sedey kannn..

Ana Suzana said...

Ada anasir2 yg x di ingini ehh.. Sedey kann..

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...