MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Monday, August 23, 2010

Taman Negara Pulau Pinang

Alhamdulillah baru2 ni aku ngan Syira berpeluang ikuti rombongan ofis ke Taman Negara Pulau Pinang. Walaupun sedih sbb hubby xdapat ikut, disebabkan asa teringin nak bawa Syira, hubby izinkan kami pergi berdua, dan aku pastikan Auntie Shidah ikut skali (Syira klo ngan auntie Shidah ni dier ok ckit, Auntie Shidah ni dulu 1 ofis ngan aku)

Ini kali kedua Syira dapat nek bas, sebelum ni masa aku balik kenduri kawin adik aku. Kami naik bas jabatan, keadaan dalam bas sgtlah selesa. Kali kedua nek bas ni xdalah Syira ni jakun sgt. hehehe.


- Syira dalam bas , puting xleh lepas k -
  
Sampai je di negeri Pulau Pinang kami trus ke Taman Negara Pulau Pinang, pertama kali aku jejakkan kaki kat sni. Tempatnya mmg luas dan cantik, almaklum tempat ni menjadi tumpuan ramai dan ianya dijaga dengan baik. Sesampai je kami ke sana, hujan yg tadinya rintik masih xnampak tanda nak berhenti, tapi disebabkan kami rombongan jabatan, aktiviti masih dapat diteruskan.ecehhh
  
Aktiviti kami di TNPP :-


- Baru sampai dan hujan masih renyai2 -


- Antara ahli rombongan -
( Dari Kiri : Aku, Syira, Kak Umi, CC, Puan Hani, Kak Fza n Qisya)


Ready untuk mendengar taklimat, masa ni Syira cbuk nak duduk atas kerusi, masalahnya klo dibiarkan punggung dier mesti tersepit antara kerusi tu...hahaha....keadaan masa ni mmg mcm dalam panggung wayang.


- Dalam bilik pameran -


- Klo betul2 ni, jgn arap leh bergambar cemgini..hehehe -


- Landing sementara menunggu hujan reda -


- Dalam bot nak ke Pantai Kerachut -


- Anak Mama yg steady -


- Pantai Kerachut, Taman Negara Pulau Pinang -


- Xda sapa nak pandang kamera, lapar sgt masa ni -


- Antara haiwan yg dilindungi -


- Atas konopi -


- Peace to Pn Hani -


- Peace Syira yg hanya 1..hahaha -

Teme Kasih to anak mama, Syira, klo bkn umpan makanan kim salam dier nak jalan atas konopi tu tau. huhu. klo x, xpepasal aku kner patah balik, dah le, leh tahan johnya. Sbbnya sebelum nak atas ni, dier cbuk nak suh aku dukung, bahaya klo dukung anak ni, sbbnya risau klo kita xdapat mengimbang badan, anak boleh tercampak ke bawah, so, klo anak xbleh berjalan g, tidak dibenarkan naik k.


- Syira yg suka memunggah xkira di mana shj..hehehe -


- Dah puas memunggah, mkn la kejenyer, tapi puting still dalam mulut -

Sebelum balik kami singgah makan di Padang Kota (ye ker padang kota ek?hahaha), sebenarnya sebelum tu kami singgah membeli jeruk tapi terlupa nak snap di sebabkan ke'bz'an membeli..huhu


- Kelaparan, tapi pasembur tu mmg sedap -

- Nyum...Nyum -

- Iklan makan sambil tunjuk gigi -



- Muka kepenatan -


p/s : TQ to Auntie Shidah sbb jadi jurukamera kami masa ni (dier mmg pemalu ckit nak bergambar)
p/s : Lepas ni ke mana plak destinasi kami???

7 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

AshAnas said...

Wa.... Bestnye jalan2 penang....

Rizziela said...

bestnya dapat jalan2..lagi best kalau ada En Hubby kan?

'NuReeN' said...

nureen org penang pon x sampai2 lg tmn negara PP, pantai keranchut tu kat nerr ha?? hehheh malu la dok penang ja x tau...

♥ sYiLaSyiRa ♥ said...

AshAnas : Best sgtla klo leh berjalan tu...hehehe

♥ sYiLaSyiRa ♥ said...

Rizzieka : mmg pun, pastinya bertambah bestla klo da en.hubby...

♥ sYiLaSyiRa ♥ said...

Nureen : Pantai Kerachut tu klo nak g nureen g jek TNPP, bot disediakan utk ke pantai tu. Ala kdg2 tu bkn semua tempat kita tau kan. sy plk nama jek org kedah, tp byk lagi tmpt xtau. spesis yg sama kita nih..hahahaha

♥ sYiLaSyiRa ♥ said...

Nureen : Pantai Kerachut tu klo nak g nureen g jek TNPP, bot disediakan utk ke pantai tu. Ala kdg2 tu bkn semua tempat kita tau kan. sy plk nama jek org kedah, tp byk lagi tmpt xtau. spesis yg sama kita nih..hahahaha

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...