MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Friday, August 6, 2010

Majlis Kahwin - Sehari Sebelum Majlis...


Bertemu lagi.. rajin plak aku update di samping kerja yg tgh berlambak. Kali ni aku nak ajak korang layan aku cete sal kenduri adik lelaki aku yg baru2 ni telah berlangsung...
Entry kali ni semuanya di rumah family aku. 1st aku bg korang layan persediaan sehari sebelum majlis berlangsung k :-

Pelamin color ijau...masa aku kawin dulu pun aku amik pelamin dari tempat yg sama, cuma aku dulu kaler krim coklat2, tersangat puas ati ngan hasil kerja diorg. Harga plak mmg murah dan antara yang termurah di kawasan aku, walaupun murah tapi ttp cantik ye kengkawan..hehehe

 Amacam cantik x? okla kan... sedap mata memandang

Semangat aku nak snap gambar sampai buka semua lampu2 kat umah. hehehe. poyo ler ssgt. cam jakun pun ada. Bertuah adik aku, ptg dah siap pelamin, aku dulu tgh malam baru siap tau, sbb time aku kawin berebut org nak kawin. hehehe.

Suasana di luar rumah yg mmg ramai org, geng2 lelaki sibuk dengan menyiapkan khemah manakala geng2 perempuan menyiapkan barang2 tumisan dan menyiang apa yg patut utk persediaan masak keesokan hari.

Nilah mak cik aku yg mmg rajin, klo da kenduri sure dtg awal, pastu balik sure lambat. Basuh ayam tu semua dier handle sorg, blm masuk bab kerja dlm umah. Sebelah dier tu, periuk besar berisi kuah kari, yg tu akak aku buat. Bukan makanan utk majlis keesokannya ye, tu utk mereka2 yg pnat wat kerja. Layan gambar demer2 yg wat kerja sehari sebelum majlis :-

Pok cik-pok cik ni semua semangat memasang khemah, disebabkan kat kampung aku ada pakatan bersama, x perlu kami menyewa khemah dan segala peralatan, inilah untungnya semangat di kawasan kampung kan. Dapat mengeratkan silaturrahim sesama penduduk.

Setelah khemah siap dipasang, time mknla kan. Kami tuan rumah sajikan mee kari yg dibuat oleh kakak aku..sedap woooo.

Mok cik-mok cik ni xketinggalan aku snapkan gambar deper. Menyiang sampai nek pedih mata. mana taknya, dah bwg kan ker pedih mata...hahahha. Aku tukang mik gambar je k...



- Rebung -

Keladi yg siap disiang. Masa siang ni diorg siang di luar rumah, tapi masa basuh, dibasuh di dalam umah. Xdisangka, disebabkan ianya dibasuh kat dalam umah, aku yg xmembasuhnya terkena kegatalannya. Giler wei....mata aku sampai merah2, muka plak gatal2. Bkn aku je yg kener, kakak aku pun sama tau. Bahangnya xsangka sgt luarbiasa tau. Tapi peliknya klo mkn keladi tu xda plak asa gatal..huhu..syukurla, klo x, hahahaha...haru jdinya.

Gambar di atas yg mcm roket tu nama menatang apa pun aku lupa dah. Tapi kegunaannya utk memasak nasi. Nasi tu mcm dikukusla juga, dan ianya bertingkat2. 
(mcm hapa je ayat aku kan)...korang uat-uat faham ek

- Antara Kaum Hawa @ geng2 mak aku - 


- Antara Kaum Adam @ geng2 abah aku -

Sekian jek entry persiapan sehari sebelum kenduri. Episod yang kedua yakni hari kenduri bersambung........tunggu....

p/s : Xjanji bila leh uat entry lagi 1, klo aku larat, mlm nanti kat umah aku taip k...korang jgn boring ek....

2 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

NurainiZakaria said...

wah cantik rumah ko, dah siap sepenuhnye..tp pelamin tu area mne ek? bukan tmpat ko dulu kan, ade ruang baru buat ke???? bile lagi la nak sampai yan ni:p

♥ sYiLaSyiRa ♥ said...

alhamdulillah dah siap tapi belum sepenuhnya..umah blakang masih dlm proses g..pelamin tu area baru, kita dulu ruang tgh..bila nak dtg je yan.hehehe..bkn joh pun..hahaha

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...