MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Tuesday, May 29, 2012

KUNiNG YG TAK BERAPA NAK KUNiNG


Rasanya lama tak hapdat gambar twin...bebudak tu pun 4 bulan sekarang..semakin hari semakin busy. Hariku semakin singkat dirasakan. 24 jam seolah2 xcukup untuk aku..huhuhuhu...apapun klo wiwin dah besar, pastinya aku merindui kebizianku ini..:-)

Entry ni just gambar 1st twin masa dapat keluar dari balang. Masa ni aku kena jalani orientasi di HSAH, Sungai Petani untuk memahami dan mempelajari bagaimana menjaga anak prem. Mmg mencabar. Dengan tidur yang tak cukup..menjaga wiwin lagi. Alhamdulillah kedua2 twin masa ni berada dalam wad yang sama, tapi 2nd twin masih dalam incubator lagi. Thanks doktor yg merawat sbb bagi pelepasan kedua2nya naik wad walaupun seorang masih di dalam incubator. Kisahnya bila tgk aku yg terlalu slim..hahahhaha..kesiankan aku yg pastinya terpaksa turun naik utk menjaga kedua2 twin..teme kasih doktor..

Masa jaga twin secara tiba2 jaundis pula..aku yg cuak juga sbb memikirkan baby yg kena duduk bawah lampu..sob..sob...

 - Jenuh pujuk...Syuhada menangis..mama pun nangis sama ni -



 - Alhamdulillah akhirnya lena juga...-

 - Doktor yang merawat siap minta nurse letak plastik lagi kat cradle baby...kurangkan sejuk sbb baby tak berbaju kan -



- Spec mata tu asik tercabut jek -

Sebenarnya Syuhada just duduk bawah lampu untuk tempoh yg sgt singkat. Dekat maghrib tak silap aku dia duduk, esok pagi dah ok. Sbbnya kuningnya belum tahap yg membimbangkan. Siap doktor yg cek pagi tu cakap xperlu letak bawah lampu pun xpa..mungkin doktor sebelumnya risau sbb jaundis kan bahaya juga..apapun akulah yg paling lega bila twin dah tak kuning...

Apapun aku bersyukur tak menjaga twin masa kat NICU..doktor bagi pilihan untuk aku menjaga twin di wad NICU atau wad atas..Klo NICU jenuhlah aku, sbb aku bukan jenis yang tahan sejuk...ate dah mana ada lemak kan...aku kan slim orangnya....huhuhu. Apa yang aku leh bgtau kat sini..Orientasinya sgtlah meletihnya...nak menangis woooo..bayangkan dengan masih berpantang...dok dalam ekon..ditambah plk menyusukan kedua2 twin...byk masa duduk atas kerusi, byk masa berjaga dari tidur,,,fuhhhh...mmg mencabar...

WALAUPUN ADA PERKARA YG MENGECILKAN ATI AKU TERHADAP PENGURUSAN HOSPITAL...TAPI BG AKU HSAH TETAP YG TERBAIK...JGN KERANA SIKIT YG TAK ELOK, KITA MEMEJAMKAN MATA KEPADA BYK PERKARA YG ELOK...RENUNG2KAN

3 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

Masya said...

besarnya dugaan nak jaga twin ni kan....

eima said...

klu aku belum tentu aku mampu jd cam ko .....

Unknown said...

huhu jenuh juga nk jaga twin kan...berdebar ni nk tunggu twin sy kuar nanti..hrp sume ok...

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...