MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Friday, July 9, 2010

Cuti - Part 2


Bersambung lagi....

Klo part 1 aku cete pasal aktiviti cuti bersama family ke Teluk Batik, part ke-2 sambungan selepasnya. Lepas je balik dr Teluk Batik, kami semua bersetuju utk bergerak ke Pangkalan TLDM Lumut, Perak.

- Pintu Masuk ke Pangkalan TLDM ( Melalui jln Teluk Batik ) -


- Tempat Letak IC (bg org luar) ; letak dan ambil pas  -



- Geng baju putih yg menyambut kami -

Mmg teruja juga kami semua ke sini, memandangkan dah bertahun kami xmenjejakkan kaki. Pangkalan TLDM mmg bkn asing bagi kami sekeluarga, di cnila aku ngan adik beradikku membesar. Malahan kesemua adikku seramai 4 org dilahirkan di Hospital Angkatan Tentera. Selama hampir 20 tahun jugala kami menetap di TLDM Lumut memandangkan abah merupakan seorang anggota tentera.

Kami mmg xda singgah ke rumah mber2 aku, memandangkan masa yang tidak mengizinkan. Klo korang nak tau ada jugala beberapa org kwn2 lama aku yg tinggal di cni disebabkan mereka mengikut sejarah keluarga dgn mengahwini anggota tentera...chewah....yg baca ni klo anda antara orgnya, jgn marah aku xsinggah tau...insyaallah ada jodoh kita jumpa nanti...( tunggu aini balik cni aku g sana ) hehehe

- Antara Blok yg aku dan keluarga pernah diami -

Tempat yg kami singgah selain dr ronda2 keliling Base ialah pasaraya Armada. Klo dulu terkenal ngan nama PERNAMA. Byk sgt kenangan kat cni, utk menisi masa lapang ct sekolah dan cuti semester Politeknik aku pernah kerja kat cni. Dan aku xkan lupa aku pernah join expo utk jenama ADABI ngan mber bek aku...sapa lagi klo bkn Aini. Upah yg diterima mmgla sgt memuaskan.( Betul kan Aini :-) )

- ARMADA yg dulu dikenali dgn nama PERNAMA -

Skang ni, PERNAMA ( aku ttp nak guna nama PERNAMA walaupun nama skang dah berubah...nama tu dah sebati ngan aku ) dah bertambah maju, byk betoi kedai2 yg dibuka. Nak nek ke tingkat atas pun dah xpakai tangga dah...dah ada escalator, tapi dlm byk2 kedai tu xdak plak aku jumpa mmber lama, deper semua sure dok tidoq kat umah kot. ( pepandai je aku wat telahan )

- Antara kaum kerabatku atas Escalator 2 -

Lepas je ronda2 kami pun beredar, sempat gak beli beras harga murah, mak aku mmg pantang tgk benda2 murah ni, klo leh beli 1 lori, 1 lori dier nak bawa balik. hehehe...pas je kuar dari Pangkalan TLDM yg byk tinggalkan kenangan buat kami sekeluarga, kami bergerak ke kedai2 jual sotong2 kering ( bkn yg jual kat pasaraya tu tau ) yang ni betul2 punya sotong kering. :-) yang byk memborong mak ngan kakak aku, aku tumpang ckit2 jek, sbb skang ni bkn musim nak mkn, klo tringin nak mkn, kat Ipoh pun ada, cuma harga berbeza ckit.

Otw nak baik Ipoh tu, dah menjadi kemestian kakak aku mesti nak singgah kedai Yong Tau Fu, klo nak tau kakak aku ni klo dtg umah aku klo leh setiap kalinya dier nak ke Manjung semata2 nak makan Yong Tau Fu kuah sup ngan rojak manjung, klo xmkn agaknya mcm xda makna dtg Perak kot.

Puas berjalan, kami balik dgn penuh kepenatan, mmg letih ssgt....xpuas mandi di Teluk Batik, kami bermandi-manda di tempat len plak...kat mana ek? tunggu part 3 plak k...

- Bye-bye, ada rezeki kami dtg lagi, Insyaallah... -

p/s : Byk kenangan manis dan pahit di sana yang xmungkin aku lupakan.


2 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

NurainiZakaria said...

A32 dah ade signboard org2 hehe
watty ade keja penama, time tu dia ponteng kot:p
nnt kite blk lumut tetiap minggu dtg tau:p

♥ sYiLaSyiRa ♥ said...

ha'a..baru terperasan..hehehe...
watty mmg suka ponteng..wakaka...waty dgn mesti dier lepuk kita ngan ko...
klo blk, dtg r umah kita plak..hehehe

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...