MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Friday, April 23, 2010

Cinta Feb......

 
(Renungkan Bersama)
 Adik cuma nak tanya ibu, kenapa begini jadinya? cinta Feb 




Bu, adik Cuma ingin bertanya…
Rasanya ibu tak akan mampu menjawabnya...
Ibu ingat 14 feb tak
Malam tu ibu ada janji temu
Ibu jumpa jejaka tu
Ibu kata dia cintakan ibu

Benarkah bu? 



Dia puji dan puja ibu
Dia rayu dan belai ibu
Katanya cintanya hanya untuk ibu

Benarkah bu? 



Ibu terkhayal dengan pujukannya
Ibu terbuai dalam bicaranya
Ibu terlena oleh bisikannya 

Benarkah bu? 


 
Ibu tak kisah dia peluk ibu
Ibu izin dia sentuh jasad ibu
Ibu puas dapat buktikan setia ibu
Macam dia kata.. mahu bukti cinta dari ibu

Tapi benarkah bu? 



Masa berlalu,
Hari ini lepas 9 bulan...
Pohon yang ibu dan lelaki tu tanam telah membuahkan hasil
Hari ini buah cinta kalian telah terzahir
Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah lahir... 

tapi benarkah bu? 



Kenapa dia tidak sama menyambut kami?
Kemana dia telah pergi tidak azankan kami?
Mengapa ibu pun benci kami?
Sedangkan inilah semaian tanda cinta kalian?

Mengapa ibu? 



Tak terasakah sakit dan perit
tak berbakikah kasih dan sayang dan
Tidak lagi kah ibu berTuhan?

Benarkah ibu?
Benarkah begitu? 



adik cuma nak tanya je bu..... 


 
 Renung renung kanlah !!! 
  • Bila seronok, aku cari.... pasanganku 
  • Bila sedih, aku cari.... Mak
  • Bila berjaya, aku ceritakan pada.... pasanganku
  • Bila gagal, aku ceritakan pada... . Mak
  • Bila bahagia, aku peluk erat.... pasanganku
  • Bila berduka, aku peluk erat.... Emakku
  • Bila nak bercuti, aku bawa.... pasanganku
  • Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.... Mak
  • Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
  • Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
  • Selalu.. aku ingat pasanganku
  • Selalu.... Mak ingat kat aku
  • Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
  • Entah bila... aku nak talipon Mak
  • Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
  • Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan: 

Kata Mak :-
                 " Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...bolehkah kau kirim wang utk Mak? Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah ".

- Berderai air mata jika kita mendengarnya........
- Tapi kalau Mak sudah tiada..........
- MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....
  • Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya.... 
  • berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya..
  • berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
  • berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
  • berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
  • berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
  • Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

Akhir kata SAYANGILAH IBUBAPA KITA,TANPA MEREKA KITA TIADA DIMUKA DUNIA INI......DAN TANPA MEREKA,SIAPALA KITA...TUL TAK???? 
p/s : semoga keluarga kita sentiasa dipelihara oleh-Nya..AMIN


2 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

Ummimusa said...

suka sgt entry ni..

♥ sYiLaSyiRa ♥ said...

amin...entry ini dapat menginsafkan sesiapa saja kan...

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...