MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Monday, October 10, 2011

ANAK MAMA YANG TiDAK SIHAT


Minggu Lepas minggu yang sangat mencabar...Syira memulakan virus muntah². Pengasuh telefon aku lebih kurang kul 12 tengahari bagitau Syira dah 6-7 kali muntah. Aku masa tu still pula ada kat Hospital untuk check-up pregnant. Cuak dah, sbb malam sebelum tu elok jek anak daraku tu.

Rupanya kat rumah pengasuh abis semua muntah², termasuklah pengasuh. Sampaikan cucunya siap cirit birit lagi. Syukur Syira tak cirit birit, just muntah jek. Anak daraku ni walaupun muntah tapi nafsu makan mmg ada, so, setiap kali makan mesti muntah. Apapun itu lebih bagus daripada muntah yang hanya kuar air jek. Tu lagi parah.

Nak kata keracunan, aku tak pasti. Tapi entahlah, sbbnya yang aku tau, Syira belum sempat abiskan kuih yang aku beli pagi tu, trus muntah. Dah benda nak jadi kan.


 - Mcm nak senyum pun ada -

  - Lalinya anak mama -

- Ciannya anak mama -

Memang seharian tu Syira lembek sgt. Nasib hubby keje shift pagi, so kul 2.30 trus amik Syira kat umah pengasuh. Aku plk abis check-up kul 3.15...nasib dapat mc, so dgn jayanya balik awal ke rumah. Anak dara ni dah tak sihat nampak je aku, mulalah nak menempek..sian anak mama...Kalau dulu bila Syila tak sihat dan aku nak bg dia tido, mmg Syira akan tido atas dada aku...kiranya aku baring dia dok atas..kena peluk sampai tido, mmg rasa kasih sayang tu semakin kuat...Tapi maaf sayang..sekarang dah tak boleh macm dulu..Mama just leh peluk jek..sbb sekarang perut mama dah maju ke depan. :-) Nasiblah anak mama faham bila cakap "baby ada kat perut"...

Alhamdulillah esoknya Syira dah semakin ok...bila minum susu dah xda muntah²...tapi berjangkit plk kat aku ngan hubby..Next entry aku story k

Entry aku check-up entah bila rajin nak taip...kikiki...nanti²lah ye.. postpone lagi..:-)

2 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

Salina@IbuAqil said...

Alololllo!!! Siannya dia.. Semoga cepat sembuh sayang..

eija_sweetmama said...

ciannya syira,mmg anak selalunya kalau demam akan terlebih manja, lebih2 lagi manja ngan mama diakan.

anak2 eija pun x berapa nak sihat kebelakangan ni, musim kot.

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...