MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Thursday, September 16, 2010

Serunding...


Hai all.....Entry ni belum basi lagi kot..still masih dalam entry hari raya...huhu..

Mesti byk juadah korang pagi raya kan? seperti sebelum2 ni, umah family aku ttp meriah dgn ketupat daun palas dan lemang. (lemang selalunya beli atau mertua bg) abah aku wat lemang time raya haji jek, tupun klo larat ler..buat dgn geng2 kampung nih, meriah la skit kan.

Ok, berbalik pada juadah di pagi raya, tahun ni merupakan tahun pertama mak aku xbuat gulai atau rendang utk dimakan dgn ketupat mahupun lemang. So, aku pun volunteerkan diri nak buat serunding. Aku wat serunding ayam ngan ikan jek, ni kali kedua aku wat serunding ayam dan pertama kali aku buat serunding ikan.

Resipi? aku dah menuntut dari mak mertuaku. hihi. Mmg tiap2 tahun mak mertua aku buat, mcm2 serunding klo aku balik Pendang, ada serunding ayam, udang, ikan..mmg puas mkn. Nek kebas kaki aku berdiri membuatnya, makan masa lama woooo....nyesal xbuat guna dapur bawah..hihi

- Serunding Ayam yg hampir siap -

- Serunding ikan yg masih dalam proses -

- 2 jenis serunding utk tahun ni -

- Kacau jgn x kacau - 

Aku hanya gunakan isi ayam daripada 2 ekor ayam, dan isi ikan dari 2 kilo ikan, hasilnya mmg cukup byk..klo beli entah baper harganya, tapi cara membuatnya yg renyah menyebabkan harga di pasaran juga mahal...klo buat lebih byk dr ni, mau pengsan juga aku nih...hahhaa

p/s : Xberkesempatan aku nak wat simpul kasih, mau tersimpul aku nanti...hihi


3 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

Mama Zharfan said...

me tak pernah buat sbb me rasa sgt time consuming :) beli cepat jer ie bkw duit then beli :)

cikpuanhady said...

wahh..macam2 jenis serunding..my mom biasa wat serunding daging je..nk ngacau yg lame..lenguh tgn..

♥SyilaSyira♥ said...

mama zhafran : ikutkan beli lagi senang kan???tapi yg xtahan bila beli berbau hapak...arghhh...sy dah prnah kner

has: mmg lenguh sbb kner masak sampai kering..hihi

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...