MENU BAR

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥ FOLLOW ME ♥

Friday, August 6, 2010

Persiapan Kenduri - Jajan

ali ni entry persiapan juga. Setiap kali nak kenduri, zaman skang ni dah jadi trend kner bagi beg yg letak segala mcm benda termasuklah jajan kan. Ala sebangai cenderahati dari tuan rumah kepada tetamu yg hadir.

Kenduri adik aku ni pun xterkecuali...beg yg nak bagi kat tetamu pun byk kami sediakan, lagi byk dr kenduri aku dulu tau. Tapi bab bunga telur, kenduri akula yg menang. Bkn xnak bg kali ni, tapi mcm membazir plak. Yelah bunga dah mahal, pastu belum abis kenduri dah bersepah dpn umah, sedih woo...tgk demer selamba jek buang bunga2 tu.

Tapi Alhamdulillah murah rezeki, ada gak yg bg bunga telur. Nak kira2 berpahar2 jugalah yg demer bg. Tapi satu yg paling unik, bila hasil kerja dari sepupu yg yg masih bersekolah. Cantik ooo dier buat...kreatif bdk ni, dari surat kabar je...



Mak aku plak menvolunteerkan dirinya mempacking kerepek, (gambar kat atas nun). Byk gak yg dapat. 5 kilo kerepek, hasilnya leh dapat lebih dr 100 paket. Tapi yg kelakarnya, mak aku packing utk kenduri, tapi adik aku aiman leh plak p meniaga kat sekolah dier...hahahha...laku wo dier jual. Tapi kan, ader ke plk dier suh mak aku g niaga dpan sekolah dier. Tu alasan xnak sekolah r tu, leh tolong niaga...hahahaha


Dalam cbuk2 kami dok wat kerja dgn pnuh semangat, leh plk si Syira yg baru bgn tido ni melalak2...xhingat dunia dier ni. grrrrrr. Nampak x benda kat tangan dier? tu mak akula kasi bg dier diam, tapi tetap gak nak melalak...huh..


Ha, tgk tu, dapat dok depan talam trus diam, tapi muka still monyok g....dgn separuh bogelnya...huh...nasib kepek semua dah siap packing...bagi serbuk2 jek, layan jek syira ek...hehehe....

Xbis g cete ni, korang jgn boring ek. Dalam byk2 benda yg kami buat, cenderahati utama dalam beg tu kami buh benda alah ni...

- Inilah kicap mini keluaran Tamin -

Klo masa kenduri aku, aku pilih labu sayung mini... kenduri adik aku ni pun aku yg pilihkan. Dalam byk2 pilihan aku wat keputusan pilih kicap mini, sbb utamanya ianya lain dr yg lain, kicap ni pun xda dijual di pasaran lagi...aku g amik kat kilang trus. Teme kasih buat kwn2 opis yg tmankan aku g amik..hehehe

- Syira yg menyibukkan dirinya -

 - 2 budak genit -

- Siap utk dimasukkan ke dalam Beg -

Ok, itu je entry kali ni, nanti aku update lagi. Tupun dah panjang lebar aku cete sampai komer pun dah nek boring kan...hehehe..layankan jela aku ni...ahaks

p/s : Lepas kenduri ada yg ingat kicap tu minyak angin. Tu kes tgk luaran xnak buka la tu...hehehe

0 Kawan Yg Sudi Tinggal Jejak:

♥ Jom Tambah Pendapatan Bersama HeartBeat - Just Klik² ♥

Sebelum tu korang klik banner kat bawah ni k...



Tutorial penuh untuk mendaftar HeartBeat korang klik kat bawah ni ok
http://syilasyira.blogspot.com/2011/02/tutorial-heart-beat-jom-tambah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...